Sivu on muuttanut uuteen osoitteeseen

Nolibre

lauantai 11. kesäkuuta 2016

Unelmoi, suunnittele, tee virheitä, opi, onnistu

Taas vaihteeksi kunnon ajatusmylly käynnissä mun pääni sisällä. Mistähän sitä aloittais. 

Mä en todellakaan tällä hetkellä elä niinkuin huomista ei olisi. Tämä vuosi on ollut siinä mielessä erilainen, että viime vuonna vain liitelin päivästä päivään, mutta tänä vuonna olen halunnut visioida elämääni isommasta perspektiivistä. Kai sitä luulee, että elämän olisi pitänyt jo muotoutua tietynlaiseksi, vakaaksi. Toisaalta, meneekö se elämä enää nykypäivänä niin yksioikoisesti? Meidän identiteetit ei enää muotoudu yhdenlaisiksi kuin ennen.


Mulla on mielessä tietynlainen "turvallinen ja helppo" tie elämässäni, joka on yksinkertainen toteuttaa. On hyvä olla monia suunnitelmia elämässä, jos jokin tie päätyykin umpikujaan. Mä olen näitä elämänteitä visioinut. 

Vaikka toteutan juuri nyt tätä yksinkertaista tietäni elämässäni, niin visioin myön muunlaisia polkuja. Ikään kuin kaiken rinnalla unelmoin mitä oikeasti haluaisin elämässäni saavuttaa. Mitkä ovat aitoja mielenkiinnon kohteitani ja intohimojani?


Mun mielestä on tuikitärkeää kuunnella sisintään. Meillä on vaan tää yks elämä ja jos siitä saa tehtyä itselleen mieluisen ja niin itsensä näköisen kuin mahdollista, voi ehtoopuolella olla tyytyväinen elettyyn elämäänsä.

Se mitä punnitsen, on se, kuinka realistisia ja toteuttamiskelpoisia mun unelmat ovat. Onko niiden saavuttamiseen reittejä? Loppujen lopuksi kaikki on omasta toiminnasta kiinni. Ei onni tule kotiovelle koputtelemaan.

Miksi omia unelmiaan on sitten joskus niin vaikea toteuttaa? Siihen kyllä voi olla monia syitä. Ehkä ei vain ole mahdollista järkisyistä. Tai sitten ei tiedä miten edetä. Voi myös pelätä, että epäonnistuu, nolaa itsensä tai joutuu muiden arvosteltavaksi. Voi olla erilaisia pelkoja, joiden takia ei koskaan edes yrittänytkään. Ja mitä se yrittäminen nyt maksaa? Kaikki hienot visiot tulisi päästä testaamaan ja katsomaan mitä siitä poikii. 

"Jos pelaat elämässäsi aina varman päälle, päätät samalla, ettet enää halua kasvaa."


Siinä vaiheessa, kun tajuaa unelmansa olevan saavuttevissa, pitäisi vain tarttua härkää sarvista ja tehdä jotain asian edistämiseksi. Pelottomasti vain nousta härän selän päälle ja pudotessa aina nousta uudelleen.

0 kommenttia:

Lähetä kommentti

Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]

<< Etusivu