Sivu on muuttanut uuteen osoitteeseen

Nolibre

lauantai 9. heinäkuuta 2016

You rock!



*Yhteistyössä Seppälä

Kun multa kysyttiin, haluisinko seuraavan yhteistyöprojektin Seppälän kans liittyen uuteen urheiluvaatemallistoon, ajattelin ihan aluksi, että voi kauhea, ei taida tulla jakoa. Kyllähän mä urheilua harrastan, mut en mä ole mikään fitnessmalli. :D Sitten aloin miettiin laatikon ulkopuolelta ja tajusin, että (minäkin) olen ihanteiden orja. Miksen minä, suhkot normaalivartaloinen voisi esitellä urheiluvaatteita? Meitä on monenlaisia urheilijoita, ei ole vain niitä fitnessurheilijoita, jotka ovat eniten esillä. Ei niissäkään mitään vikaa ole, mutta määritteleekö se samalla sen mikä on sallittua ja mikä ei? 

Kun tarpeeksi toistaa jotain, siitä helposti tulee totuus. Esimerkiksi just että tietty ihannevartalo on se normaali vartalo. Oikeastaan me itse asetamme itsellemme rajat. Jos minä toimin toisin, ei se ole kiellettyä. En ehkä ole tämän hetken ihanteiden mukainen mutta mikä olisi parasta, että kelpaan ainakin itselleni näin, ihan julkisesti. Onha näitä ollu jonku verran uutisissa, että joku valokuvaaja on tehnyt kuvasarjan vaikka vastasynnyttäneistä äideistä tai joku supermalli on julkaissut itsestään rehellisen kuvan, selluliitteineen kaikkineen. Hyvä, yleisten normien kyseenalaistamiselle on aina tilaa.


Valehtelisin jos väittäisin, ettei sillä ole merkitystä, mitä urheilu tekee ulkonäölle. Mutta kuitenkin, jollain tapaa koko ajan enemmän arvostan niitä asioita, mitä muita hyötyjä urheilusta on. Enää ei tee mieli riuduttaa itseä vaan tehdä terveellisistä elämäntavoista yhä pysyvämpiä. Ennen olin ailahtelevaisempi, oli kunnon "tehokausia" ja sitten siitä meni maku, kun liian pakkomielteisesti teki jotain. 

Toisaalta oma ihanne on muuttunut ajan kans. Teininä sitä saatto ihailla semmosia superhoikkia "nukketyttöjä", nyt ihailen rohkeita naisia jotka kantaa itsensä upeasti, oli sitten laiha, hoikka, muodokas, pitkä, pätkä taikka mitä. Ja se asenne!!


Jos mietin omalta kohdalta, niin pyrin sitä asennetta kasvattamaan tekemällä hyviä tekoja itselleni, jonka kautta opin arvostamaan itseäni ja siten kantamaan itseni paremmin. 

Pyrin liikkumaan säännöllisesti, sillä liikunnalla on vaan niin iso vaikutus hyvinvointiin. Olen nykyisin fiilisliikkuja, enkä pumppaa salilla pakonomaisesti. Tykkään kyllä salitreenistä, mutta teen siellä treeniä fiiliksen mukaan - mulle sopii tällainen. Jos en jaksa jonain päivänä hulluna repiä, niin meen kävelylle tai uimaan. Tai sitten oon viikon liikkumatta jos siltä tuntuu, ei kyllä haittaa. Mutta sitten jos sen liikkumattoman viikon jälkeen olo on tukala, niin silloin sillä on väliä ja parhaan fiiliksen saan, kun liikun. Tällein yritän säädellä omaa liikkumista, tavoitteena aina hyvä olo.


Syömisen kans oon päässy siihen pisteeseen, etten siihen enää suuremmin kiinnitä huomiota. Kun syön enimmäkseen terveellistä ruokaa, niin voin välillä huoletta herkutella kun siltä tuntuu. Tykkään kuitenki niin paljon erilaisista terveellisistä ruuista, ettei tunnu ollenkaan pakkopullalta. 

Mä en ole ravintoexpertti, mutta nää on toiminu mulla..

->Oon kehittäny itelle sellasia terveellisiä herkkuja, joihin tulee himo. Mulla esim. kunnon munakkaat, missä herkkusieniä, pilkottuja kinkkuviipaleita, paprikaa, kesäkurpitsaa, chiliä..mausteita unohtamatta
->Syön säännöllisesti aamusta lähtien, niin ettei ehtis tulla kova nälkä missään vaiheessa
->Vältän makaronia ja muuta pastaa, sekä leivän puputtamista. Syön mielummin riisiä. Ei oo kuitenkaan vakavaa, vaikka silloin tällöin tuliski syötyä joku kermapasta, mutta niin, että ruoka on pääsääntöisesti kasvispainotteinen
->Teen herkullisia salaatteja, joissa en pihistele fetajuustoja (öljyllä)
->En kiellä itseltäni varsinaisesti mitään ruoka-ainetta. Kun syön kunnon ruokaa säännöllisesti ja tarpeeksi, ei tee niin mieli napostella
->Yleensäki en halua suhtautua ruokaan mitenkään neuroottisesti, vaan pidän ruokaa nautintoaineena ja luonnollisena asiana
->Sipsien sijaan popcorneja, niitä syön harva se ilta
->Nukkumisesta en halua tinkiä! Kuten varmaan monet sen tietävät ;) Virkeänä tekee mieli liikkumaan eikä tuu samanlain mielitekoja kuin väsyneenä
->Ja se supertärkeä..vesi! Vettä aamulla, vettä päivällä ja vettä illalla. Vaikkei aina ois janokaan


Ja sitten näistä Seppälän urheiluvaatteista. Annan näistä täyden suosituksen! Materiaali tuntuu vaan niin hyvältä iholla ja vaatteet muutenki miellyttää silmää. Noita pitempilahkeisia housuja on Seppälässä myös tuon topin kuosissa, jotka jäi vähän poltteleen! Vaikka noita mustia ja topin kuosissa olevia housuja löytyy myös kaprimallissa, niin halusin nimenomaan pitkälahkeiset housut, kun oon nyt innostunu liikkuun luonnossa.

Tunnisteet: , , , ,

0 kommenttia:

Lähetä kommentti

Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]

<< Etusivu